*De köper inte färska skulder* Utan kapitaliserar de från bankkrisen* Beslagtar pensioner, Länsar skattekonto och Privat egendom* HD ger riskkapitalister lagfördelar* Kronofogden är deras verktyg för organiserad ekonomisk tillgång* Kostnaderna betalar de aldrig som påförs samhället*

Inbyggda Virus i system skall tagas bort

För en tid sedan överklagade jag ett löneutmätnings beslut från kronofogden där jag besvärade mig över kronofogdens förbehållsbeloppsberäkning som ej tar hänsyn till gäldenärens faktiska levnadsomkostnader.
Utgången var given jag hade ingen förhoppning alls när jag skrev överklagandet  att tingsrätten skulle vara modig nog att göra en annan bedömning än kronofogdens myndighet.
Jag hade inga större krav än att de faktiska kostnader som uppgavs i överklagandet skall räknas tillgodo för att kunna fullfölja tjänsten och därmed leverera resterande stora överskott i gengäld.
Kronofogdemyndigheten hade i sin beräkning inte ens tagit hänsyn till att en avgift betalades till
arbetslöshetkassan och därmed nekat 100 svenska kronor i sin beräkning.
Innan tingsrättens beslut fattades ändrade kronofogden genom rättelse de 100 svenska kronorna till  fördel för att undvika en negativ tingsrättsdom .
Övriga faktiska kostnader som begärts lämnade man därhän och slutligen fick jag ett domstolsbeslut av tingsrätten där domstolen ej bifallit begäran och kort meddelade att kronofogdemyndigheten hade gjort den beräkningsgrund enligt gängse praxis på området enligt tingsrättens utslag.

Jag slutar aldrig att bli förvånad över den rättsröta som finns inbyggda i system där myndigheter har en
slags förtur att ej behöva stå till svars om de fattat ett felaktigt beslut.
Det krävdes således ett överklagande av mig för att få en ändrad rättelse men i slutändan meddelar
tingsrätten ej bifall i sitt utslag och därmed undviker en rättelse i dom till kronofogdemyndigheten.

Jag kan ej heller förstå att en myndighet som kronofogden ej kan leverera en begärd adekvat
data sammanställning där det framgår tydligt ursprungsskuld till vem och hur mycket som
är genererad ränta som är betald och till vem har dessa pengar skickats.
Likaså redovisas ej heller skatteskulder, vad var ursprungsskulden och hur mycket betalades in
totalt i ärendet till kronofogdemyndigheten efter den ansågs reglerad.
Det står för mig klart att myndigheten kronofogden har sådana brister i sin redovisning till
skuldsatta att de inte ens förmår förse skuldsatta med en adekvat information ur sina datasystem.
Allt ovan är försvårande och en besvärande omständighet som inte borde ge ansvarsfrihet åt
myndigheten kronofogden för sin del av hanteringen av lagförda skulder.

Det är dags att lagstiftande ägare gör en revision i myndighetens system och avför de inbyggda
virus som kronofogdemyndigheten under lång tid implementerat för att bibehålla medborgare
i en evighetsskuldsättning genom sitt sätt att arbeta.
Ovan kan lagstiftande ägare lätt genomföra genom att revidera preskriptionslagens orättvisa
utslagning av människor i vårt land som vågade bli företagare men misslyckades och alla de
som av andra orsaker lever kvar, smittade av virussystemets evighetsprincip.
/ pluribus

3 kommentarer:

  1. Moralens kompass pekar åt helt fel håll i denna fråga. Att hela tiden gynna och bygga på med skuldsättning i svenska samhället skapar problem.

    Det är lättare att komma undan med några år för ett mord som en kallblodig mördare. Men skapar Kronofogden en skuldbörda åt dig så blir du jagad livet som skuldsatt.

    På grund av konceptet så kan du aldrig bli fri av egen kraft, då skulder växer lavinartat. Meningen är att du aldrig ska kunna bli skuldfri.

    Jag tror att vi överskuldsatta har fått en given plats på marknaden som ekonomiska produkter. Som genom att bara existera genererar pengar till Inkassoföretagen.

    Detssutom håller vi troligen 1 200 000 byråkrater med arbete inom Staten samt Inkassobranschen.

    Den stora frågan är om man har råd att radera denna möjlighet? Våra politiker verkar vägra...

    SvaraRadera
  2. Så sant No Cash, av politikers moral syns inget i fjärran dom festar på våra pengar.

    SvaraRadera
  3. Jag har en så bra ide! Jag vill att vi köper Intrum justitia. Jag vet hur vi ska göra. De äger ju nästan alla inkassobolagen och är på börsen.

    Va sägs, tror du folk vill/vågar?

    Min liv skulle kännas bättre levt om jag försökt göra något åt detta sjuka företag

    SvaraRadera